Ciągłe wprowadzanie zmian stanowi jedyny stały czynnik organizacji. Reorganizacje, redukcje, dzielenie, łączenie są na porządku dziennym.
Powszechnym problemem staje się obecnie OBNIŻANIE KOSZTÓW wymuszone sytuacją ekonomiczną. Nierzadko wprowadzenie jednej zmiany wiąże się ściśle z koniecznością wprowadzenia lub opracowania następnych.
Stawia to organizacji i jej pracownikom wysokie wymagania dotyczące zdolności adaptacyjnych.
Bazując na psychologicznej teorii dynamiki grup, opracowaliśmy warsztat, który łączy w sobie cechy treningu z projektem badawczym.
Głęboka diagnoza funkcjonowania grupy menedżerskiej, analiza jej spójności i efektywności, oraz praca nad programem zmian - to tylko niektóre z elementów tego warsztatu.
Specyficzne cechy warsztatu to jego interaktywność oraz pisemny raport, który podsumowuje pracę zespołu.
W procesie kształcenia pracowników liczy się skuteczność realizowanych szkoleń, ich przydatność dla przedsiębiorstwa i optymalność pod względem kosztów.
Rodzą się pytania:
Jeśli wyniki Pionu Sprzedaży nie są zadawalające, jeśli kolejna zmiana na stanowisku dyrektora ds. sprzedaży nie przyniosła efektów - czas pomyśleć o gruntownej analizie działania całego Pionu Handlowego.
Z myślą a takich przypadkach przygotowaliśmy narzędzie badawcze BAHA©, które na bazie ustrukturalizowanego wywiadu, analizy dokumentów i procedur wewnętrznych oraz studium przypadku, ukazuje słabe i mocne strony działania Pionu Handlowego.
Głębokie badanie zespołu - najczęściej pracowników jednego działu - pod kątem zdolności do realizacji stawianych przed nim zadań, zarówno w aspekcie indywidualnym jak i pracy zespołowej.
W badaniu wykorzystywane są testy kompetencji, testy osobowościowe, assessment center, studia przypadków itp.
Badanie ma na celu poprawę funkcjonowania zespołu pracowników i określenie jego słabych i mocnych stron.
Assessment Center to głębokie badanie osób pracujących na stanowiskach menedżerskich lub kandydujących na nie.
Badanie zaczyna się od stworzenia profilu stanowiska - zespołu cech osobowościowo-kognitywnych wymaganych do skutecznego realizowania zadań na stanowisku.
Następnie poprzez dopasowane do tego profilu narzędzia testowe, studia przypadków i wywiady strukturalne dokonuje się dogłębnej analizy stopnia dopasowania badanej osoby do profilu stanowiska.